چسب زدن عمل بینی

پس از عمل جراحی بینی همواره بینی فرد دچار تورم می شود و این تورم بطور خاص در اطراف سر بینی قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که در عمل جراحی بینی نحوه چسب زدن بینی نقش بسیار کلیدی و مهمی در فرم گیری بینی شما دارد. چسب زدن بهتر است دو بار در هفته برای مدت دو ماه تحت نظارت پزشک معالجتان، چسب بینی تعویض شود. چسب زدن علاوه بر کاهش میزان التهاب و تورم بینی، باعث می‌شود بینی شکل بهتری به خود بگیرد. چسب زدن بینی باید به صورت اصولی و صحیح زده شود، اگر به صورت صحیح انجام نشود باعث فشاری بر روی پوست بینی شده و تمام قسمتهای بینی به شکل یکسان و متعادل کاهش تورم نخواهد داشت.

چسب زدن بینی

چسب زدن بینی

روش صحیح چسب زدن بینی

در دو هفته اول پس از جراحی بینی، چسب زدن بر شکل‌گیری صحیح بینی موثر خواهد بود. از شروع هفته سوم چسب زدن فقط به تسریع سرعت کاهش ورم و التهاب کمک خواهد کرد. چسب زدن دو هفته اول پس از عمل، الزامی است و پس از آن توصیه می‌شود تا ۱ ماه چسب زدن را ادامه دهید تا ورم بینی‌ تان زودتر فروکش کند. نزدن چسب در این بازه زمانی اشکالی ندارد و اتفاق خاصی نمی افتد، فقط رویه کاهش تورم کندتر خواهد شد. چسب بینی معمولاً به بیمارانی توصیه می‌ شود عمل جراحی بینی گوشتی انجام داده اند. چون منقبض شدن پوست نسبتاً ضخیم زمان بیشتری می‌برد.

مدت چسب زدن روی بینی

توصیه می شود که در اغلب اوقات شبانه روز در ماه اول پس از جراحی بینی ، چسب زدن را ادامه دهید. از ابتدای ماه دوم می توان تنها شب ها از چسب استفاده نمود. اما به مرور باید ساعات استفاده از چسب بینی را کاهش داد، چرا که استفاده طولانی مدت از چسب باعث کندی در روند کاهش تورم بینی خواهد شد. بسیاری از بیماران فکر می کنند که چسب زدن در بیشتر مواقع باعث می شود که زودتر تورم بینی شان کاهش پیدا کند اما این طور نیست. مدت چسب زدن برای هر بینی گوشتی و غضروفی با توجه به تجویز دکتر جراح خودتان است. زیاد و یا کم زدن چسب بینی می تواند بینی تان را نافرم کند.

Summary
Review Date
Reviewed Item
خیلی از افرادی که عمل بینی می کنن چسب زدن رو اشتباه می زنن. این آموزشها خیلی مفیده
Author Rating
51star1star1star1star1star