جراحی بینی گوشتی

در بینی های گوشتی معمولا غضروف ضعیف می باشد و عمده بینی، پوست و چربی زیر آن و غدد سباسه است. کمی نوک بینی افتاده است و پره ها باز و ضخیم هستند. بینی گوشتی در مردان بیشتر از زنان است چون وجود هورمون جنسی مردانه و چرب بودن پوست مردان بیشتر است. در گذشته برای اصلاح این بینی ها و در جراحی زیبایی بینی و صورت از برداشت زیاد از غضروف ها کمک می گرفتند. نتیجه این کار، فرورفتگی می شد. به این ترتیب آنچه که از غضروف بینی کاسته می شود و یا به آن اضافه می شود ، نوک بینی  را جمع تر می کند. این امر موجب تقویت پایه ی بینی می شود.

بینی گوشتی چیست؟

بینی هایی با پوست ضخیم و غدد سباسه فراوان و باز بودن سوراخ های پوست در اصطلاح بینی گوشتی نامیده می شوند. بیماران با پوست ضخیم باید انتظارات منطقی نسبت به عمل بینی داشته باشند و بدانند هیچگاه بینی آنها مانند بیماران با پوست مناسب نمی شود. یکی از کار های معمولاً مفید در عمل بینی گوشتی، “الار بیس” یا برداشت دقیق از پره ها به منظور کوچک کردن پره ها می باشد. در نهایت نتایج برای جراحی بینی های گوشتی چندان خوب نیست.

نحوه جراحی بینی  های گوشتی

 در تجربیات دکتر زنگنه، تقویت بافت غضروفی و استفاده از غضروف تیغه وسط یا همان سپتوم برای تقویت نوک بینی و به طور کلی بافت غضروفی بهترین تاثیر را دارد. استرات کولوملا (cullomella strut) یک تکه از غضروف سپتوم می باشد که به شکل میخ مانند توسط جراح در می آید و در زیر نوک بینی قرار می گیرد و بدینوسیله سعی در بالا بردن نوک بینی و تقویت آن می شود. بهترین روش برای جراحی بینی بیماران با پوست ضخیم، روش باز است. در روش بسته چون نوک بینی به خوبی دیده نمی شود و دسترسی به نوک بینی محدود است،

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی

 

Summary
Review Date
Reviewed Item
بینی منم گوشتی بود. عمل سختی بود.
Author Rating
51star1star1star1star1star