تزریق ژل و بوتاکس

تزریق بوتاکس روش سریع و موثری برای رفع چروک است. تزریق مقدار کمی از این ماده بطور مستقیم در ماهیچه فعالیت آن را کم کرده و خطوط را از بین می برد در نتیجه صورت جوان تر و شاداب تر به نظر می رسد.

 بوتاکس چیست ؟

بوتاكس شكل تغییر یافته سم باكتری كلستریدیوم بوتولینوم است. این باكتری به طور معمول، باعث مسمومیت غذایی می شود، اما با تغییر ساختمان این سم ، دارویی به نام بوتاكس به دست آمده است که جهت رفع چروک یا افزایش حجم اعضای بدن استفاده می شود. بوتاکس به شکل پودر است. در آمار سال 2007 در امریکا تزریق بوتاکس 2 برابر عمل های جراحی مانند : رینوپلاستی یا جراحی بینی ، پروتز سینه، كوچك كردن سینه و لیپوساكشن بوده است.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

هزینه بوتاکس

تزریق بوتاکس عموما در خانم ها بیشتر است اما حدود 6 درصد از مراجعه کنندگان برای تزریق بوتاکس را آقایان تشکیل می دهند . هزینه بوتاکس زیاد نیست و به میزان واحد تزریق بوتاکس بستگی دارد. برای تزریق بوتاکس نیازی به بی حسی نیست. اما توصیه می شود قبل از تزریق کمپرس سردی را برروی ناحیۀ مورد نظر قرار دهد تا درد ناشی از تزریق کاهش یابد.  تزریق حدود ده دقیقه به طول می انجامد. برای تزریق، پزشک مادۀ حلال را به پودر اضافه می کند و محلول را با سرنگ بسیار نازک در چند نقطه در قسمت میانی پیشانی و گوشه های چشم تزریق می کند.

عوارض بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس به عواملی مانند غلظت دارو و تکرار تزریقات بستگی دارد. اگر فردی زودتر از یک ماه اقدام به تزریق مجدد بوتاکس کند، احتمال پیدایش عوارض جانبی ناخواسته دارو بیشتر می‌شود. تزریق بوتاکس چین و چروک‌های پیشانی، تزریق بوتاکس دور چشم و تزریق بوتاکس لب ممکن است توام با عوارضی باشد که عبارتند از : تزریق در ناحیه پیشانی می‌تواند منجر به افتادگی ابرو و پلک شود. تزریق در ناحیه بین دو ابرو باعث افتادگی نامتقارن ابروها است. تزریق اگر در زیر ابرو انجام ‌شود، ممکن است پلک زدن بیمار با مشکل مواجه شود. همچنین ممکن است باعث اختلال در اشک چشم، تاری دید و خشکی چشم شود. یکی از خصوصیات بوتاکس این است که عوارض آن معمولا گذرا است و دایمی نیست و می‌توان با درمان کمکی، مشکل بیمار را حل کرد تا اثر دارو از بین برود.

تزریق ژل

ژل ماده ای است که در داخل پوست تزریق شده و موجب افزایش حجم و بنابراین صاف کردن چین و چروکها، برجسته کردن لبها و کاهش عمق فرورفتگی های صورت می شوند. اثر تزریق ژل شبیه لیفت صورت است ولی بدون جراحی و با هزینه کمتر. لیفت را در صفحه اصلاح افتادگی پلک توضیح داده ایم.

تزریق-ژل

تزریق-ژل

Summary
Review Date
Reviewed Item
ژل گونه و لب را در مطب دکتر زنگنه انجام دادم. عالی بود.
Author Rating
51star1star1star1star1star